pedalera POL 2012
Objectius
·
Obtenir un so estèreo que
combini acústic i elèctric amb efectes.
Disposició
Es disposa un plantejament en
dos cossos o sectors: Sector A, una sortida acústica i Sector B: una elèctrica.
A) Sector A, sortida
acústica:
1.
De la guitarra
(Aquesta és una guitarra Godin LGX amb 3 sortides, no totes les guitarres
tenen vàries sortides).
2.
Al pedal de volum (1),
que mesura la quantitat de so que en certs moments volem donar o cap so en
absolut si volum un solo net, per exemple.
3.
Al Chorus, que
és ideal per harmonitzar el so acústic (a defecte d’un TC Electronix, o un G
Force) encara millor.
4.
A la taula de so (10) (o
un amplificador, que també anirà a una taula).
b) sortida
elèctrica:
1.
De la guitarra.
2.
Al pedal de volum (1b),
que mesura la quantitat de so que en certs moments volem donar o cap so en
absolut quan volem que no se senti la pua o per tocar amb Eboe o per deixar un
so totalment acústic, per exemple.
3.
Al RP355, (3),
que ens dona el so desitjat amb efectes i distorsions. Depenent del nivell
adquisitiu del guitarrista es pot pensar en qualsevol pedalera millor i/o midi.
4.
Al compressor, (4) que
ens ajuda a filtrar volums de sortida i ens dona un pel de “sustain” a les
notes.
5.
Al supressor de sorolls (5) tot
i que hi ha opinions que està millor al final del Rac a prop de l’amplificador,
penso que aquí ens neteja les impureses donades directament de les distorsions.
6.
Al Wahmmy, (6) un
efecte meravellós que utilitza el propi R. Fripp, la meva millor compra, no
me’n sabria estar (desprès d’un temps d’incertesa ja que no acabava d’afinar,
el vaig modificar suprimint les bases del taló i des de llavors mai més cap
problema).
7.
Al Delay 1, (7)que
ens donarà la línea de notes contínua, per tal de superposar les notes a l’hora
de realitzar “frippertròniocs”.
8.
Al Delay 2, (8),
que tindrem per realitzar petits efectes, ecos, o simplement donant cos al
solo.
9.
Al Loop station, (9),
aquí s’estabilitza el so i el podem enregistrar, reproduir o fins i tot
afegir-hi una base de rítmica (tot i que sona molt artificial) que ens ajuda a
mantenir el tempo o donar un cos (força Disco, tot sigui dit) al tema.
10.
Taula de so (10) o
si les possibilitats hi son dos amplis (proposo Fender Vibrolux, Vox o altres
que tinguin un so clar i net per no interferir el so natural dels pedals) un
per al sector A i l’altre per al B. Que també aniran connectats (via directe o
amb micròfon) a una taula de so.
11.
Entrada i repartiment
d’electricitat (11) a partir d’aquest
dispositiu es reparteix energia a tots els pedals i al transformador (12).
12.
Transformador (12)
es tracta d’un alimentador per a pedals que necessiten piles de 9v.
No hay comentarios:
Publicar un comentario